středa 5. února 2014

Langoše ze zakysané smetany

Z dětských cest na Slovensko jsem si odvezla krom nezapomenutelných zážitků i lásku k placce kynutého těsta smažené na oleji, potřené směsí oleje a česneku , té geniální lahůdce, která má tak jednoduchý a prostý název - Langoš.
 Nikdy nezapomenu na to, jak se po koupalištích potulovali chlapíci, v koších naskládané langoše . Jejich křik Lááángošééééé mi zní v uších stále.
A jelikož mají langoše doma rádi všichni, uděláme si tentokrát langoše ze zakysanou smetanou.



Na těsto budeme potřebovat:
500 g hladké mouky
4 PL zakysané smetany
250 ml mléka
1/2 ČL sody
1 ČL cukru
špetku soli
2 ČL sušeného droždí

Pekárna : program těsto.

Po vykynutí těsta tvoříme na pomoučeném válu placičky, snažíme se je vytáhnout co nejvíce dotenka. Pak je osmažíme zprudka z obou stran na oleji.

Hotové langoše můžeme podávat jen pomazané olejem s česnekem, nebo jako my, kdy k oleji a česneku přidáváme kečup a sýr, nebo můžete nahradit kečup tatarkou.









2 komentáře:

  1. Dělám je stejně, těsto z kysaný smetany mi přijde nejlepší:-)
    Ale děláš mi chutě, asi brzy udělám rodině radost .... a budu doufat že mi ty kobylky něco nechají:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Já znám trochu jiný recept na langoše a nikdy se mi je nepodařilo udělat jako ve stánku. Takže zkusím ten tvůj a budu doufat, že se to konečně podaří :)

    OdpovědětVymazat