pátek 7. února 2014

Syrovátkový chleba

Ješte nedávno jsem syrovátku vzniklou při výrobě sýru vylévala do kanálu. Ale pak mi kamarádka poradila uschovat si ji v lednici a používat ji při pečení chleba nebo rohlíků místo vody. Její rady jsem si vzala k srdci a tento týden jsem upekla svůj první chleba se syrovátkou.


Chlebové těsto:
350 ml syrovátky
400 g pšeničné mouky hladké
200 g žitné mouky chlebové
2 PL oleje
2 ČL octa
2 ČL soli
1 ČL cukru
1 ČL kmínu
1 ČL sušeného droždí

Myslím, že se povedl.










1 komentář:

  1. Vypadá fakt dobře. Já když zkouším péct chleba v troubě, a to i když strčím dovnitř hrneček s vodou, tak má vždycky hodně tvrdou kůrku a je takový divný .... jediný co se mi povede je ten nehnětený. Přemýšlím, jestli to není tím, že se peče v hrnci s poklicí..... nebo myslíš že bude zádrhel někde jinde?
    Ajka

    OdpovědětVymazat