pátek 29. března 2013

Jidáše - i s variantou pro alergiky na med

Na zelený čtvrtek každoročně pečeme Jidáše. Toto těsto jsem získala z pořadu Kluci v akci, jen jsem si jej lehce upravila.





Pokud máte také chuť upéct si tuhle lahodu, zde je recept:

1 kg hladké mouky
1 kostka droždí
80 g cukru krupice
100 g másla
3 vejce
asi 300 ml mléka
150 g mletých ořechů
1 vanilkový cukr
citronovou kůru

Vše zpracujeme v těsto a dáme kynout - za mě to udělala pekárna :-)

Po vykynutí z těsta tvoříme jidášky - já jsem letos dělala ptáčky, neb jaro stále v nedohlednu, tak jsem jej přivolala alespoň na talíř.





Necháme na plechu dokynout. Poté pečeme v troubě vyhřáté na 170 stupňů do zrůžovění.

Během pečení si připravíme mazání:

50 g másla
2 PL medu
40 ml rumu

a zde přichází má vychytávka. Jelikož je lišák alergický na med, hledala jsem na potravinovém trhu něco, co by mi med plnohodnotně nahradilo a objevila jsem Pšeničný sirup


Konzistencí a sladkostí je velmi podobný medu, a kdo neví - nepozná :-)

Po upečení se jidášci potřou mazáním a hned posypou moučkovým cukrem.

A pokud se zadaří, někteří stihnou i úplně vychladnout :-)













2 komentáře:

  1. Jani, vypadají krásně .... taky se na ně chystám, před chvilkou jsem byla pro droždí ..... krásné Velikonoce, kam letos vyrážíte ????? Marki

    OdpovědětVymazat
  2. díky za inspiraci! První letošní mazanec je už pryč, tak místo druhého budou jidášky :)

    OdpovědětVymazat