pondělí 17. března 2014

Pohankové placičky

Na tyto placičky jsem se inspirovala receptem z časopisu Rádce, který vydává COOP. Lehce jsem jej upravila  a zde je výsledek :






Nejprve něco málo o pohance. Je škoda, že se o této úžasné obilnině ví tak málo. Dovoluji si tímto dát odkaz na stránky mlynáře Šmajstrly z Kopané u Frenštátu po Radhoštěm, kde je krásně popsáno, co je to pohanka, jak nám pomáhá a vůbec spousta zajímavých věcí je tam k přečtení. Určitě doporučím i osobní návštěvu ve mlýně, kde se dozvíte o pohance vše, včetně způsobu zpracování.

A teď už k receptu - je velmi jednoduchý a zvládnou ho i děti.

300 g hladké pohankové mouky
2 vejce
400 ml mléka
4 PL cukru
1 prášek do pečiva

Vše smícháme a necháme asi čtvrt hodiny odstát. Pak smažíme na pánvi malé placičky.
Já jsem je podávala s domácí meruňkovou marmeládou a šlehačkou.







1 komentář:

  1. Jani, děkuju moc za bandasky !!!! Jsou úžasné !!!! Jsem z nich nadšená a unešená !!! A ta klícka ..... waw .....fakt jsi mi udělala obrovskou radost !!!! D.Ě.K.U.J.U !!! Marki

    OdpovědětVymazat