čtvrtek 16. srpna 2012

Sýry 3.

V minulém příspěvku jsem psala o výrobě sýra - bohužel jsem zapomněla výrobu dokumentovat a tak jsem to  napravila tentokrát.

Sýr jsem vyráběla ze 7 litrů mléka.
Nejprve jsem zahřála mléko na 65 stupňů. Poté jsem jej nechala schladit na 35 stupňů.


Během chlazení jsem si připravila přírodní dochucovadla - česnek a pažitku.


Po schlazení na 35 stupňů jsem si připravila syřidlo. Poměr 8 kapek na 1 litr mléka. Naředila jsem ho vodou dle návodu a zamíchala do mléka. Nechala jsem působit syřidlo cca 50 minut. Po uplynutí této doby vytvoří mléko strukturu podobnou pudingu.



Vzala jsem plastový nůž ( ten můj je ze sady na zdobení dortů - zakoupeno v Ikei ) a začala hmotu řezat na čtverečky. Po nařezání vypadá hmota takto.


Začneme hmotu promíchávat a krájet na menší kousky.


Po cca 10 minutách promíchávání  a řezání je hmota připravena na plnění do košíků a vypadá takto.


Nejprve jsem nabrala hmotu do síta a nechala trochu vykapat syrovátku. Zároveň jsem ji hned dochutila . Přidala jsem pažitku, česnek a sůl.


Nyní je hmota připravena na plnění do sítek. Hmoty se dává tolik, aby sítko bylo téměř plné.


Mám naplněno. 





Asi po hodině dojde k prvnímu obracení. Největší část syrovátky již vykapala a sýr se začíná spojovat.



Po 4 hodinách opět otočíme.


Necháme při pokojové teplotě do druhého dne. 

Já jsem po vyklopení ze sítek namáčela sýry po dobu 10 minut v solném roztoku ( 150 g soli na 1 litr vody ).

Uchovávám v dóze v ledničce.









Žádné komentáře:

Okomentovat