pátek 26. října 2012

Pečený čaj

Kouzlu pečeného čaje jsem propadla před dvěma lety. On to ve skutečnosti žádný čaj není, ale konzumuje se podobně jako čaj a tak mu zřejmě autor tohoto receptu tento název přidělil.

Pečený čaj je bezva způsob jak velmi příjemně zpracovat přebytky ovoce. Já už si v průběhu léta chystám do mražáku balíčky s ovocem a na podzim nebo v zimě vytvářím.

Co budeme potřebovat?
2 kg očištěného na kousky nakrájeného ovoce
1 kg cukru
může být : šťáva z citronu, skořice, hřebíček a pro fajnšmekry rum

Postup:
Ovoce nakrájíme na menší kousky a promícháme s cukrem, citronem, skořicí a hřebíčkem. Necháme chvíli stát. Zahřejeme troubu na 180 stupňů a dáme péct na cca 45 minut. Ještě horké plníme do skleniček, zavíčkujeme a do vychladnutí necháme stát dnem vzhůru.

Já jsem letos dělala dvě varianty:
-  jablka, hrušky, třešně
- jablka, hrušky, rybíz , jahody











1 komentář:

  1. Ahojki, sice mám nejradši černý čaj, ale tenhle mě zajímá, jeden bych ráda ochutnala, pro inspiraci ...........užijte si krásný víkend.......Marki

    OdpovědětVymazat