pátek 11. ledna 2013

Domácí nudle

Výrobě domácích nudlí jsem se vyhýbala jak čert kříži. Pamatovala jsem si, že příprava těsta byla děsně dlouhá, pak se člověk potil při válení a po několika hodinách měl hrst domácích nudlí.

Vše změnila kamarádka, která mi při našem podzimním setkání s nadšením vyprávěla jak si dělá domácí nudle a že je to "špica" a vůbec to není pracné ....a chuťově super....no prostě super !!!

Kamarádka si totiž koupila vysněný robot Kitche Aid a k němu si dokoupila i nádstavec na výrobu těstovin.

Vrtalo mi to hlavou a tak jsem se dala na špionážní výpravu špajzkou a našla tam tento "bazmek" na výrobu těstovin.





Ležel tam chudák v propadlišti dějin již několik let zapomenut. Tím jsem odbourala vysilující proces válení těsta a jeho následné řezání na nudličky.

Musím přiznat, že informace o vyrobení těsta robotem byla pro mě průlomová. Vyzkoušela jsem to .... a musím potvrdit - jde to. Za dvě minuty máte hotovo těsto na nudle, naprosto luxusně vypracované.

Nudlové těsto jsem vyráběla ze 2 vajec a 200 g hladké mouky. Pokud chcete z více vajec platí poměr na 1 vejce 100 g hladké mouky. Můžete přidat i trošku oleje, já jsem tentokrát nedávala.


 Zde hotové těsto rozdělené na 6 menších kousků.



Strojek jsem si nastavila na tloušťku číslo dvě a několikrát jsem těsto přes strojek prolisovala. Vždy jsem jej přehla napůl a projel strojkem.


Pak jsem postupně ztenčovala rozestup mezi válci. na trojku



čtyřku



pětku



a šestku



Takto vyválené těsto jsem dala proschnout.


Pak jsem jej nakrájela na menší dílky - velikost si určete podle toho jak dlouhé nudle chcete mít.



A nyní už zbývá jen otáčet kličkou a tvořit nudličky.






Z jednoho vejce a 100 g mouky získáte toto množství nudlí. Na utěrce je necháme pořádně uschnout a buď hned vaříme nebo můžeme uskladnit v suchu.














4 komentáře:

  1. Super!!! Válím je růčo a nevadí mi to, ale po tomhle se poohlédnu ;o) Co je to za typu, ten Tvůj bazmek? ;o)))

    OdpovědětVymazat
  2. Můj bazmek byl zakoupen v síti Quelle, kde zdobil nejedno vydání osmisetstránkového katalogu :-). Myslím, že byl zakoupen před více než 15 lety - kupoval ho ještě taťka , ale podobný bazmek, zřejmě mladší bratr toho mého jsem objevila třeba tady: http://www.obchodsezarukou.cz/strojek-na-nudle/2306

    nebo pokud by jsi chtěla rozjet výrobu i jiných druhů těstovin - pak asi tady:
    http://www.panvicky.cz/strojky-na-testoviny-a-nudle/

    ale to už je trošku jiný level - i finančně.

    A ještě jedno tajemství na závěr - válcovali jsme v tom FIMO - a taky dobrý .-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jeden mám doma na prodej, kdyby byl zájem.

    OdpovědětVymazat