neděle 13. ledna 2013

Liščí rýžové závitky

Včera jsme byli na nákupu ve městě a mimo jiné jsme navštívili i obchod vietnamských spoluobčanů. Paní prodavačka byla vstřícná a tak jsem nakoupila ingredience a dnes jsem se do výroby závitků pustila.
Je to čistě moje fantazie, ale možná vyzkoušíte a zachutná i vám.

Co budeme potřebovat:
mrkev
celer
cibuli
česnek
pórek
houby Lišky
vietnamskou omáčku ( pani řikala, že to dobri omaska na zavitky, dobri  - potvrzuji nekecala)
rýžový papír

Nejprve jsem začala tvořit náplň. Nakrájela jsem na proužky cibuli a pórek a dala smažit na olivový olej. Postupně jsem pak na pánev přidávala česnek, nastrouhanou mrkev a celer. Později jsem ještě přidala houby.



Poté jsem začala dochucovat . Dala jsem dvě polévkové lžíce dobré omáčky :-)



a jednu polévkovou lžíci sladké sojové omáčky.

Pak nastalo to pravé harakiry a to balení závitků.
Používala jsem tento rýžový papír.



Papír na chvíli namočíme do vlažné vody a položíme na utěrku. Na střed položíme náplň, přehneme napůl, pak ohneme strany a zarolujeme.

Zabalené závitky vypadaly takto.


Na závěr jsem závitky zprudka osmažila v oleji.




A zde na řezu.










3 komentáře:

  1. Teda, ty vypadají nádherně .... občas si dávám jarní závitky u "číňanů" , mám je ráda, chutnají mi .... tak ti moc děkuju za recept ..... kde se dá sehnat ten rýžový papír ???? Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koupila jsem ho u vietnamců v Místku naproti polikliniky - v bývalém Krymu.

      Vymazat
    2. Jani, díky za tip ....... Marki

      Vymazat